Trött!!!

Usch att vara i skogen tog krafterna på mig, helt slut, knappt sovit nånting, knappt någon mat å har frusit som en idoit, shit va kallt det e ute när det regnar å blåser. USCH!

Började dagen igår med en stadig frukost (tackar gud för det) sen åkte jag ner till Halmstad å Beccis med mamma å sen åkte vi bussen me de andra i klassen å 2 andra klasser iväg till en skog, ett militärsområde va det nånstans utanför Halmstad. Där blev vi indelade i grupper (våran basgrupp å en annan basgrupp), så totalt va vi 10 st personer typ i varje grupp.
Sen fick vi en karta som vi skulle följa, den tog oss ut på olika utmaningar med laget, totalt va det nog ca 4 timmar som vi följde den här kartan å gick då, så mycket gående, ingen mat fick vi, enda grejerna de gav oss på vägen va ibland lite godis (som skulle delas med i grupperna givetvis), så totalt på de här 4 timmarna fick vi typ 3 st chokladrutor å lite mentos, härligt. Vid fyra tiden samlades vi å då va det aktion, det visade sig att det va på mat! Vi vann inget men hade som tur va nytta av alla våra grejer som vi inte aktionerade bort.
Efter det samlades alla åter igen å då va det dags å ta packningen å gruppen å så fick vi gå ner i skogen med ögonbindlar, 3 st styrde gruppen medan de 7 resterade hade ögonbindel så det va roligt, visade på att man kan jobba i en grupp. Väl i skogen va det då dags å bygga ett vindskydd, vid det här laget va kraften å orken slut eftersom man hade fortfarande ingen mat, en pannkaka å 4 st plommon hade jag lyckats äta efter min frukost å så då lite godis så kraften va slut.
Men vi lyckades bygga ett bra vindskydd utav stammar, granris å soppåsar som skydd för regnet, det började mörkna å nu visade sig att de som hade vunnit aktionen hade vunnit mat, men massor av mat så det skulle delas med till de andra grupperna, så ingen mening med aktionen med andra ord, vi fick dela mat me de andra i klassen som hade vindskyddet jämte oss.
Till kvällsmat blev det: Morötter, potatis, lök, buljong, fisk å pågens limpa, mmmmmm gott efter nästan ingen mat alls på dagen, eller inte... Inte alls sugen på fisk just, blev fisksoppa som vi då skulle tillaga själva med hjälp av kastruller som vi hade fått. Fick eld å efter någon timma va oxå maten färdig, dock va man inte så sugen på just det (en pizza, ja tack!) men fisksoppa va ingen höjdare så man åt mest för att äta å för att ha nånting i magen.
Efter maten mörknade det fort å det blev dags att förbereda sig för att sova ute i sovsäck å vindskyddet, tog på mig massa med kläder å nya strumpor å raggsockar, dock va mina jympadojjor blöta så de blev ganska fort kalla ändå när vi väl gick tillbaka (ja en toalett fanns, på typ 100 personer, kul....), väl tillbaka i lägret va elden fullt igång å det va rätt mysigt å sitta där å värma sig å prata, men ingen va direkt sugen på å hitta nytt ved så vi gick å la oss alla, tror inte klockan va mer än tio då.
Sagt å gjort, kröp ner i min sovsäck å lyckades lägga mig bekvämt (först ja...), alla blev tröttare å tröttare å till slut va ju alla tysta för att försöka sova, tror inte att det va någon som lyckades sova bra? Typ kl tolv kom det någon som sa att det fanns korv med bröd å godis uppe vid vägen, men ingen orkade släpa sig dit (eftersom det dessutom regnade å va pisseblött) så nej det blev inget med det. Lyckades somna å vakna, somna å vakna, så höll det på hela natten, va varm om fötterna hela natten (vilket jag e glad för), men frös typ halva natten när det gällde överkroppen, hade då mössa, tjockvantar, halsduk, en regnvecka, 2 baslinnen, 1 hood å en fleecetröja men lyckades ändå frysa.
Kan säga att det va nog den längsta natten i hela mitt liv! Tiden gick liksom inte. Å det regnade å blåste hela tiden, dock regnade det ju inte in så det va väldigt skönt. Men som sagt, natten va LÅNG!
Vaknade till runt halv sju, då va det ljust å de andra satt å pratade å åt lite, vid halv åtta hade alla i princip rivit vindskydden, å va uppe vid toaletterna å samlingsplatsen, ledarna hade precis vaknat men de hade pratat med busschaufförerna å kollat me dom om de kunde komma tidigare (skulle kommit kl elva typ..) så tills dess fick vi leka lite lekar (vem nu som orkade det...) å fick frukost (tro det eller ej, men det fick vi), bussarna kom typ halv tio, kom med första bussen å gick tillbaka till Beccis från skolan å hämtade min mob å nycklar å sen kom mamma å hämtade mig.
Jag kan härmed säga efter detta trevliga besök i skogen att jag uppskattar mat, min säng å duntäcke å min underbara sambo! :)

Första jag gjorde när jag kom hem va att försöka hitta nån annan värd tills idag, lyckades efter ca 2 timmar, skulle varit värd kl fem idag men kände att jag inte skulle palla det så försökte få tag i någon, la mig i badet mellan dessa 2 timmarna å efter de 2 timmarna blev det kycklingklubbor å favoritfilmen "ps i love you" som jag nästan med en gång lyckades somna till, vaknade till när älskling kom hem strax efter två tiden.
Har sen bara legat i soffan å slö kollat på filmen å sen TV, sovit lite men känner att de inte e nån idé, somnar nog hellre tidigare ikväll tror jag.

Imorron e det dags för ljusparty här kl sex, å sen fest på det. Dock e jag sjukt besviken å lessen för från början va vi ca 10 st, nu e vi nere på 6 st. Alltså 4 st som hoppat av! Varför säger man att man kan å sen helt plötsligt inte kan? Jag vet att vissa har en bra anledning men jag e ändå så sjukt lessen för jag engearar mig för nånting å sen kommer nästan inga, man vet ju vilka ens riktiga vänner e om man säger så! Å börjar bli irriterad på folk som aldrig svarar på mina sms om jag nångång skickar ut inbjudan som denna, så nu raderar jag de nummren, de får skylla sig själva helt enkelt.

Ja idag e jag nog en gnällkärring, men jag e trött, har ångest (ja för nu har jag ju tryckt i mig massa onödiga saker igen.... SKÄRPNING från å med nästa vecka...) å har dessutom PMS så denna fredag blir inte så långvarig med andra ord, ska försöka komma i säng i tid idag.

Ha en mysig helg.

/ Carro!


Kommentarer
Postat av: Ida- Blivande mamma

Ja det förstår jag.

Duktigt av dig =)

Kram

2010-09-18 @ 16:31:03
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0